CPU

Çok Çekirdekli İşlemciler (Multi-Core Processors)

Çok Çekirdekli İşlemciler (Multi-Core Processors) Nedir?

Bilgisayar, akıllı telefon, tablet ve akıllı televizyon mimarisinde kullanılan bir teknolojidir. Çok çekirdekli işlemci alt çekirdekleri olan ve işlemci üzerindeki yükün bu çekirdekler üzerine dağıtılmasını, aynı anda işlenmesini ve bu sayede işlem gücünün elde edilmesini sağlar. Tek çekirdekli işlemcilere göre performans daha fazladır.

Çok çekirdekli işlemci mimarisini anlayabilmek için çekirdek (core) kavramını anlamakta fayda var. Çekirdek, bir işlemcide okuma ve çalıştırma (read and execute) işlemlerinin yapıldığı bölümdür. Klasik tüm işlemciler tek çekirdekli olup işlemci tek bir okuma ve çalıştırmadan sorumludur. Dolayısıyla eski tip tek işlemci üzerinde aynı anda sadece tek bir işlem çalıştırabilir.

Çok çekirdeli işlemci mimari

Çok çekirdekli mimarilerde, çekirdek sayısı genelde 2, 4, 6 ve 2’nin katları şeklinde olur.Çok çekirdekli işlemciler, işlemci üzerinde yapılan paralel işlemlerde performans ve avantaj sağlar. İşlemler paralel olarak işlemci çekirdekleri üzerinde gerçekleştirilir. Dikkat edilmesi gereken bir diğer husus, çok çekirdekli mimariler ile, çok işlemcili mimariler arasında fark olduğudur. Çok çekirdek ile anlatılmak istenen bir işlemcinin içerisinde birden fazla çekirdek bulunmasıdır.

İşlemci gücünün oyunlar üzerindeki etkisi nasıldır?

Windows 10 ile birlikte gelen DirectX 12 birlikte getirdiği yenilikler ile ciddi bir performans artışı ve buna bağlı olarak detay seviyesinde yükseliş görüyoruz. DirectX 12 işlemci ve grafik işlemciminizi etkili bir şekilde kullanmak üzere tasarlanmış bir arayüz olduğunu söylemeliyiz. DirectX çok kullanılan versiyonu DirectX 11 çalışma mantığında bütün işlem yükü sadece bir işlem kanalı üzerinden yürütülüyor. Bunun anlamı istediğiniz kadar ne kadar çok çekirdekli bir işlemcinizde olsa işlemcinizin yaptığı hesaplamaların hepsi tek bir iletim kanalına(thread) sığdırılıyor. Bu da işlem yükü ağır oyunlarda performans kaybı yaşamanıza yani takılmalar, aksamalar ve kasılmalar olarak size dönüş yapıyor.

DirectX 12 ile oyunlara Çok çekirdekli işlemci desteği geliyor mu?

DirectX 12 ile çok çekirdekli işlemcinizin yaptığı hesaplamaların tek bir kanal üzerinden iletilmesi yani çok işlemci gücünde tek işlemci gibi çalışma devri sona eriyor. Tüm işlemci çekirdeklerinizden tam verim alabiliyorsunuz. DirectX 12 ile çok çekirdekli işlemci desteği sağlanıyor. Sonuç olarak bilgisayarınız kasılmadan hesaplamaları yapabiliyor, aynı zamanda yapay zekanın nasıl davranacağını belirleyebiliyor ve grafik işlemcinize komutlar iletebiliyor.

Hakkında G. KELEŞ

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.